Felejtse el a stresszt! – 7 fantasztikus, könnyen kivitelezhető nyugtató tipp Önnek

592
HOZZÁSZÓLÁS:

Kezelje könnyen és gyorsan a stresszt csapkodás, kiabálás, remegő kéz és tövig rágott köröm helyett. Ez azonban ne merüljön ki a legjobb nyugtató megválasztásában. Az úgyis csak pillanatnyi megoldás lenne. Átmeneti alternatívák helyett igyekezzen a mindennapi feszültségeket folyamatukban kezelni. A megfelelő módszerekkel csökkentheti a vérnyomását, pulzusszámát és az idegeskedéssel töltött órák számát is.

1. Zenére és mozgásra fel!

Egy kutatás szerint a fizikailag is aktív embereket kevésbé viseli meg a stressz vagy egy-egy feszültebb helyzet. Ennek oka, hogy az aktív tevékenységek, bármilyen sport vagy szabadtéri mozgásforma növeli a szervezetben a noradrenalinszintet. amely segít csökkenteni a stresszt. Ideális esetben hetente 4-5 alkalommal 30 percnyi mozgásra lenne szükség ahhoz, hogy a stresszhormonok mérsékelten termelődjenek.

A legjobb, ha mindez például zenével vagy olvasással párosul. Például tegyen fel fülhallgatót és sétáljon egy nagyot. Vagy pattanjon fel a szobabiciklire egy jó könyvvel vagy magazinnal. Minél aktívabban pihenteti az agyát, annál nyugodtabb hétköznapokra számíthat.

2. Meditáljon!

Az olyan relaxációs tevékenységek, mint a meditálás, a jóga, a tajcsi vagy a pilates felszabadítóan hathatnak testre és lélekre egyaránt. Meditálás közben az izmok megpihennek, ellazulnak, az elme lecsendesül, lassul a szívverés, csökken a vérnyomás. Próbáljon csak arra koncentrálni, hogy mi történik a testében, hogyan lassul a szívverés vagy a légzés, hogyan változik az izmok állapota.

A haragos gondolatokat tudatosan zárja ki a fejéből. Ha nincs ideje jógára, relaxációs gyakorlatokra járni, akkor meditáljon otthon, mindennap legalább 5 percen keresztül. Nyújtóztassa meg az izmait, hangolódjon rá a meditálásra. Majd helyezkedjen el kényelmesen és lehetőleg csendben vagy csendes relaxációs zene kíséretében koncentráljon önmagára, kizárva a külvilágot.

3. Egyen kevesebb sütit, igyon több teát!

A finomított szénhidrátok, mint a fehér rizs, a tészta, a péksütemények igencsak megemelik a szervezet kortizol vagyis stresszhormonszintjét. A legjobb, ha növeli az ómega 3 zsírsavak bevitelét, sok olajos magvat, tengeri halat fogyaszt, ezzel jelentősen csökkentheti a stresszhormonszintjét, meggátolhatja nagyobb mértékű termelődését.

A stressz csökkenti a B5-vitamin felszívódásának mértékét, márpedig ez a vitamin olyan vegyület képzésében játszik szerepet, amely lehetővé teszi, hogy az ételek zsír és cukortartalmát a szervezet a sejtek által hasznosítható formává alakítsa át. Növelje a B5-vitamin-bevitelt, fogyasszon tojást, teljes kiőrlésű gabonaféléket, brokkolit. Csökkentse a kávéfogyasztást, hiszen a koffein stimulálja az idegrendszert. Igyon helyette antioxidánsokban gazdag zöld teát.

4. Ismerje fel az igényeit!

Gyakran valóban luxusnak tűnik egy kis önmagunkra szánt szabadidő. Pedig a szervezetnek szüksége van feltöltődésre , különben a feszültség olyannyira eluralkodik a szervezeten, hogy akár komoly fizikai tünetei is lehetnek.

Az állandó feszültség okozhat pánikrohamokat, de szívbetegségeket is generálhat azzal, ha nem piheni ki magát. Sajnos a nők többsége hajlamos ilyenkor feszültségoldó tablettákhoz folyamodni, pedig ezzel még többet árt magának. Ismerje fel, mi van önre a leginkább nyugtató hatással. Magány? Olvasás? Sport? Bármi legyen is az, a jövőben ragaszkodjon hozzá, hogy megélhesse.

5. Használja kezét és kreativitását!

A legjobb nyugtató a kreativitás. Az olyan tevékenységek, mint a kötés, festés, horgolás, üvegfestés nyugtatóan hatnak az idegrendszerre. Ennek oka az is, hogy a kreativitásnak eredménye is van, valamint az is, hogy ezek a tevékenységek többnyire monotonnak nevezhetők. Hiszen a horgolás, hímzés vagy kötés esetén a mozdulatok majdnem mindig ugyanazok, hosszan kell végezni őket , a végén mégis kibontakozik egy mű, létrehozunk valami újat. Nyugtató és felemelő érzés egyszerre. Mindeközben pedig nem a gondokra, hanem a feladatra koncentrálunk.

6. Szerezzen be néhány illatos gyógy- és fűszernövényt!

Ha a lakásában vagy a konyhájában friss illatokkal veszi körül magát, azok szinte folyamatosan nyugtatják az idegrendszerét. Az olyan intenzív illatú friss fűszernövények, mint a bazsalikom, az oregánó, a kakukkfű, a kamilla, mind pozitív és nyugtató hatással vannak az elmére. Sokkal kellemesebb, intenzívebb ízt adnak az ételnek, jobb a felszívódásuk is, mint a szárított fűszereké , amelyek többnyire csak ízesítésre alkalmasak. Friss gyógy- és fűszernövények fogyasztásával csökkenthető a magas vérnyomás, erősíthető az immunrendszer és az idegrendszer is.

7. Fogmosás után semmi számítógép!

Ha ön is azok közé tartozik, akik lefekvés előtt még gyorsan átfutják az e-mailjeiket, befejeznek egy jelentést vagy átolvasnak még egy táblázatot, hát szokjon le erről az idegőrlő szokásról. Elalvás előtt fél órával már semmi tévé, semmi telefon, semmi laptop! Legfeljebb egy jó könyv, semmi más. Adjon magának fél órát, hogy meg tudjon nyugodni, akkor ne foglalkozzon semmivel, csak legyen, pihenjen, élvezze a csendet.

592
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]